Az emberi számítás

Human 2 Human

Adatvezérelt HR - mire ügyeljünk?

2019. október 21. - Pankotai Balázs

hrfest2019.pngSzépség és a Szörnyeteg címmel tartottak egy kerekasztal-beszélgetést az idei HR Festen. Mielőtt belemerülnénk, mik hangoztak el, szögezzük le: ha Magyarországon egy HR-es találkozni szeretne szakmabeliekkel, nincs mese, a HR Festre kell mennie!

Miközben a program a felhozatalt tekintve is évről-évre fejlődik-komolyodik (idén pl. Philip Zimbardóval villantottak, és két év után ismét eljött Hari Abburi is), nagy értéke a rendezvénynek a networking lehetősége. És varázslatos módon az októberi vénasszonyok nyara ezt minden évben - idén már negyedjére - cirógató napsütéssel támogatja.

Szóval Szépség és a Szörnyeteg... jó címet választott a moderátor, a Korn Ferry-s Szelecki Zsolt, hiszen amennyi haszna van a Big Datának, annyi hátulütője is lehet. Arról szólt a beszélgetés, hogy a HR hogyan tudja használni az adott szervezetben képződő adatokat, és mire figyeljen eközben. Varjasi Gábor (Global HR Director Business Partner for GPS Finance / BP) fel is hívta rá a figyelmet, hogy sok hibát fogunk elkövetni az adatok elemzése során, de a lényeg, hogy tanuljunk ezekből. Ő egyébként egy olyan kezdeményezésről számolt be, ahol az adatok segítségével megállapították, kik azok, akiket a legvalószínűbben elveszíthet a szervezet a közeljövőben, s egy megtartó programot indítottak számukra, jó eredménnyel.

Hogy mi még az előnye az adatelemzésnek? Többen egyetértettek abban, hogy talán a legfontosabb az, hogy növeli a HR elfogadottságát az üzlet szemében. Ahogy György Ágnes, az evosoft HR-vezetője elmondta, van, hogy pusztán azért, mert mérnököknek jobban lehet így érvelni, például könnyebben azonosulnak egy javaslattal, ha prediktív analitikán nyugszik. 

Még tovább ment Nagy Mihály, a Dana Hungary Győr Country HR managere, aki megkérdezte az üzleti területeket, mit szeretnének látni a kimutatásokban, azaz szerintük mire kellene használni a képződő adattömeget. Így a működést leíró egyik mutató a HR ügyfélszolgálatra beérkező panaszok száma lett. Azonban itt mutatkozott meg, hogy az emberi oldalra is mennyire figyelni kell: mivel azonnali adatokat kaptak a kollégák, az azokra adott reakció is azonnali volt, amely egyes esetekben nyers visszajelzések formájában jutott el a HR ügyfélszolgálatosokhoz, akiket ez érthetően demotivált. A megfejtés egy client management képzés lett, hogy könnyebben értsék egymás nyelvét és igényeit.

Erőforrással is körültekintően kell tervezni, amikor adatszolgáltatásról van szó: ha egyszer elindulunk ezen az úton, nem lesz megállás, újabb és újabb adatokat szeretne látni az üzlet, mondta el Ágnes. Persze ügyelni kell rá, hogy csak olyan összefüggésekre világítson rá a HR, amelyek relevánsak. 

Az egész beszélgetés számomra leginkább szívmelengető, egyben legjózanabb megjegyzése a vége felé Ágnestől érkezett: nem lehet önmagában az adat egy döntés alapja, pusztán inputként szolgálhat.

Itt a FB-oldal, ha van még pár perced, nyomj rá egy feltartott hüvelykujjat!

A bejegyzés trackback címe:

https://human2human.blog.hu/api/trackback/id/tr6515244484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.