Láttuk már mindannyian plakátokon azt a szlogent, hogy „A jövő elkezdődött!”, de ma reggel valóban ezt éreztem egy pillanatra, amikor megpillantottam a képen látható hirdetést a Batthyány téren, egy buszmegállóban.
Arról van szó, hogy vonalkódok beolvasásával bevásárolhatsz, miközben vársz a buszra, aztán házhoz szállítják, amit vettél. Vagy azért nem teljesen?
Mellesleg nem ismerős ez valahonnan?
Dehogynem, 2011-es hír volt, hogy Dél-Koreában, a szöuli metró állomásain próbáltak ki ilyesmit. Ott komplett plakát-áruházakat építettek fel, mert ténylegesen azt vették észre, hogy nem mennek el az emberek a boltba vásárolni, mert annyit dolgoznak. (Úgy tűnik, a koreai lélek nem áll messze a japántól e tekintetben.) A másik ok az volt, hogy a kütyük és a mobilhálózatok fejlettsége olyan mérvű volt, és az emberekben olyan nagy igény volt, hogy ezt az élet minél több területén használni is tudják, hogy a Tesco ottani megjelenési formáját, a Homeplus-t találta a legalkalmasabbnak, hogy erre a kísérleti terepre merészkedjék.
Azóta Magyarországon is bevezették a házhoz szállítást, netes rendeléssel. Újabban, december elejétől ehhez már magyarul is elérhető a mobilalkalmazás, ezzel egy időben pedig elérhetővé tették azt is, hogy egyes akciós termékeket közvetlenül – vonalkód-leolvasással – a virtuális kosarunkba tegyünk.
A különbség annyi, hogy Budapesten pusztán egyfajta kedvcsinálóként, megelevenedett akciós újságként szolgálnak ezek a virtuális polcok.
Én úgy vagyok vele, hogy szívesen vásárolnék az amúgy is kieső időmben olyan cikkeket, amelyek nehezek és nem romlandóak (ásványvíz, öblítő, stb.). Nem szívesen vennék viszont olyasmit, aminek a minőségéről még magukban a nagyáruházakban sem vagyok meggyőződve, és senki nem garantálja, mit kapnék, ha tetejébe még nem is én válogatnám. Tipikusan így vagyok a zöldséggel-gyümölccsel, ráadásul szívesen vásárolom magyar termelők áruját.
Még szerencse, hogy erre is létezik korszerű, fenntartható és kényelmes megoldás: a Neked terem.