Az emberi számítás

Human 2 Human

Human 2 Human

Sült kacsacomb tört burgonyával, szelfivel és poszttal

2014. szeptember 30. - Pankotai Balázs

Gondolkodtatok már azon, hogy miért drágulnak az éttermek, vagy miért érezzük, hogy romlik a kiszolgálás? Néha egészen meglepő dolgok állhatnak a háttérben.

Van egy New York-i étterem, amely az elmúlt években állandó panaszokat kapott, a Tripadvisoron lehúzták, miközben a látogatottsága nem csökkent. A vezetőség elhatározta, hogy az ellentmondás mögé néz.

Egy tanácsadó cég azon felvételek segítségével elemezte a vendégek viselkedését, amelyek  amúgy is folyamatosan készültek a zárt láncú kamera-rendszerrel. Visszanyúltak régebbi felvételekhez is, így a 2004-es és a 2014-es állapotokat tudták összevetni. Két olyan napot választottak, amikor az étterem hasonlóan zsúfolt volt, és 45-45 vendég viselkedését elemezték mindkét felvételen.

Azt találták, hogy az átlagos idő, amely az asztalhoz üléstől a rendelésig eltelt,

  • 2004-ben 8 perc volt,
  • 2014-ben 21 perc.

Az étteremben töltött teljes idő átlagosan

  • 65 perc volt 2004-ben,
  • 105 perc volt 2014-ben.

Ez némi túlzással duplázódás, ami azt jelenti, hogy ugyanazon este alatt csak közel feleannyi vendéget tud kiszolgálni az étterem, mint annak előtte.

Tengernyi költség van, amellyel lehet játszani egy étterem üzemeltetésénél, az alapanyag-beszerzési költségektől az energiadíjakon át a személyzet béréig, de mindenképpen tény, hogy nem tudnak annyi vendéget kiszolgálni, mint régen, így valószínűleg árat is kellett emelniük.

Na jó, de mi lehet az oka ezeknek az eltéréseknek a tíz év alatt?

Jó helyen kapizsgáltok, ha arra gondoltok, kütyük és közösségi hálózatok terén mi minden történt ez idő alatt. Megjelent az iPhone, a Facebook, majd az Androidnak köszönhetően széles körben is elterjedtek az okostelefonok.

Az idei felvételek elemzésénél a következő jelenségeket találták:

  • 45-ből 26-an fotózták a kihozott ételt, átlagosan 3 percig,
  • 45-ből 14-en fotózták egymást az étellel vagy evés közben, ez további 4 percet vitt el,
  • (nyilván nem függetlenül ezektől) 45-ből 9-en küldették vissza az ételt a pincérrel, hogy melegítsék újra (tíz éve mindössze ketten),
  • 45-ből 27-en kérték a pincért csoportkép készítésére, ennek fele újracsináltatta képet, mindez a megosztással együtt 5 percet vitt el,
  • a számla kihozásától a fizetésig átlagosan 15 perccel több telt el idén, mint 2004-ben,
  • (nem tartozik szorosan ide, de röhejes, hogy) 45-ből 8-an mentek neki másnak az étteremben, miközben a telefonjukkal babráltak.

Milyen jó volna a pillanatot igazán megélni! Elismerően csettinteni, hogy milyen finom az étel. A másik szemébe nézni, nem az objektíven keresztül, hanem a szemünkkel.

Hinni, hogy akkor is értékelnek minket a barátaink, ha nem tudják, mit ettünk, kivel és hol, nem csak akkor, ha mindezt tudva és látva egy rajzolt felemelt hüvelykujjal ajándékoznak meg bennünket.

A bejegyzés trackback címe:

https://human2human.blog.hu/api/trackback/id/tr286745779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása