Az emberi számítás

Human 2 Human

Human 2 Human

Mit árult el magáról Shane Tusup?

2018. január 31. - Pankotai Balázs

shane.pngSokunkat foglalkoztatott tavaly év végén, hogy merre tart Shane Tusup és Hosszú Katinka közös élete, amely ennél több szálon nem is tudna összefonódni: edző és tanítvány, férj és feleség, ráadásul még üzlettársak is. Addigra már többekben fogalmazódott meg egy-egy napvilágra került medenceszéli jelenet kapcsán: ezzel a fickóval valami nem stimmel: nekimegy számos embernek, köztük szaktekintélyeknek, Katinka egykori edzőjének is. Majd "kidőlt a liszt": bulváros szalagcímek, cikkek láttak napvilágot, bennük találgatásokkal, hogy merre és hogyan tovább. Aztán az Év Sportolója Gálán, január 11-én váratlan fordulat jött: Shane könnyek között bocsánatot kért. Nem csak Katinkától, több mindenkitől. És hogy miért nagy dolog ez?

Egy régebbi cikkemben írtam, hogy a vezetőknek sokszor nehéz kimutatni valódi érzéseiket, mert attól tartanak, hogy ha megteszik, attól gyengének, sebezhetőnek fognak tűnni. Inkább hagyják, hogy halmozódjék belül a kétség és a feszültség, amely esetleg inadekvát formában zúdul aztán a munkatársaikra. Szerepet játszhat ebben az a hiedelem, hogy a többi vezető előtt tökéletesnek, de legalábbis kompetensnek kell tűnni.

Shane és Katinka történetét mindenki ismeri, akit minimálisan érdekel a sport és/vagy vannak hazafias érzései. Egyedül a kiemelkedő edző-sportoló páros több aranyat nyert a legutóbbi olimpián, mint komplett országok az éremtabella nem-is-olyan-rossz helyein. Kiváló eredményeket szállítottak zsinórban, nemzeti büszkeség lettek, közben pedig felépítették és tényezővé tették saját brandjüket.

A hatalmas siker irigységet és érdekütközéseket szül: külföldiként nem lehetett egyszerű Tusupnak egyáltalán beilleszkedni, hát még elsajátítani az itteni sport-diplomácia csínját-bínját. Ezt vélhetően nem is akarta, amikortól megérezte, milyen súlyt is képviselnek, ezért "robbantották a bombát" az Úszószövetségben, minek következtében a régóta hatalmon lévő Gyárfás Tamást elmozdították az elnöki székből.

A másik, ami a sikerrel jár: a megnövekedett elvárások. Már-már "kötelezővé" lett az, hogy Hosszú megnyerje az összes versenyt, amelyen elindul. Ennek nyomása az úszónőt mintha nem viselte volna meg, férje azonban egyre szélsőségesebben viselkedett. Ebben a légkörben jöttek az első hírek még decemberben, hogy valami nem stimmel kettejük között. 

Mivel nem klinikai szakember vagyok, hanem munka és szervezet szakpszichológus, a magánéleti szálba nem bonyolódnék bele, sem azzal nem szeretnék foglalkozni, hogy mely újságírók miféle személyiségzavarokat diagnosztizálnak a távolból. Ezért szorítkozzunk arra, ami látható-hallható volt az Év Sportolója Gálán - és ezt valóban érdemes megnézni, elolvasni!

Shane Tusup a közönség előtt magyarul elmondta azt, amire sok vezető rádöbben karrierje egy pontján: "a sok munka közben nem vettem észre, hogy példaképpé kellene válnom, hogy ami korábban belefért, már nem fér bele". Végül beismerte: "Elfáradtam. Kimerültem. Sokat hibáztam.". Bocsánatot kért mindazoktól, akiket megbántott viselkedésével, és vallotta, nem a szimpátia szólhatott a díjazása mellett.

Tusup gesztusába, hogy - erősen törve beszélve csak nyelvünket, mégis - magyarul mondta el beszédét, még bele lehetne látni taktikázást, hatásvadászatot, vagy épp diplomáciát. Elcsukló hangjába, könnybe lábadó szemébe már aligha.

Minden vezetőnek előrevivő szembenézést kívánok gyengeségeivel, hibáival! Sosem késő, és sohasem ciki.

Ha úgy érzed vezetőként, hogy mindehhez jóféle kérdésekre van szükséged, olyanokra, amelyeket még nem tettél fel magadnak, szívesen segítek. Keress bizalommal!

A bejegyzés trackback címe:

https://human2human.blog.hu/api/trackback/id/tr9213587977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.02.01. 08:25:31

Senki nem úgy születik, hogy olimpiai bajnokként. Minden tisztelet mellett Katinka sem. Ahhoz , hogy az legyen vki rengeteg tanulás, felkészítés, edzés kell. Tusup véleményével ellentétben - ami amúgy elég sértő magában is - nem az ő teremtménye , hanem a korábbi életében megtanultak és felkészítés , a fontos alapok is kellettek a sikerhez. Tusup maga , mint úszó eredményt nem ért el , annak a dave salonak volt a kisinasa aki később Katinkát is edzette. Itt jön az a rész ami szerintem döntő lehetett Katinka életében , egyrészt salo nagyon megalázta , másrészt megismerkedett tusuppal sőt aztán a felesége is lett. Ez annyiban fontos , hogy egy normál edzőhöz képest tusup lényegesen többet megengedhetett magának ,mint a többiek. Ez megint fontos , hiszen amikor hazajöttek tusup válogatás nélkül sértett meg bkit, szólt be szinte mindenkinek. Talán az utolsó csepp volt Katinkánál , hogy az általa szeretett és tisztelt korábbi edzőjét is megsértette tusup. Ezt követően Katinka elköltözött. Tusup számára szinte minden veszélybe került a házassága, az élete , karrier, pénz , hírnév. Katinka nélkül ő egy senki , akit amúgy mindenki utál. Hiába írja a cikkben a szerző , hogy szegény üldözött tusup , ő maga méltán rászOlgált az utálatra. Irigység? Azért azt ne felejtsük el az aréna ingyenes használata komoly anyagi támogatás . Mennyire volt őszinte tusup? Amerikai lévén ott azért ezek a színpadias előadások nem ritkák , tehát neki nem esik nehezére egy ilyen performansz. Már hallani , hogy a vállkozásuk nem dübörög , sokakat el kellett küldeni a cégtől . Meglátjuk mi lesz , én Katinkának szurkolok , a versenyzőnek . Óvnám őt a politikától , hallani orbán akadémiát épít neki amit Katinkáról neveznek majd el . Mindennek ára van , ennek is lesz.

panamcat 2018.02.01. 08:31:56

Ez az ember egy szociopata. Évek teltek el mire Katinkának felnyílt a szeme és lépett. A beszédéről még annyit, hogy mivel óriás manipulátor pontosan ért ahhoz, hogyan vegye le a lábáról a blogíróhoz hasonló naív emberkéket.(könnybe lábadt szemekkel és elcsukló hanggal)

Jakab.gipsz 2018.02.01. 08:46:40

Intettem ezeket a gyerek-embereket amikor az úszósport demokratizálásába bele rángatták őket.

Nem lesz jó vége, ha olyan ügyekre terelődik a figyelmük, amely kezelésében nincs sem képzettségük sem pedig tapasztalatuk.

Emlékezzetek vissza Gyárfás lemondatására, megérte az a párperces hírnév ?

Ez itt Magyarország és nem Amerika.

EXLEXMAN 2018.02.01. 08:50:15

Ideje szembe nezni a vezetes feszultsegevel: ez a hirtelen haragig kergetheto ero, ezzel jar!
Katinka es Tusup: tartson szunetet! 2 evig is akar! Addig kiderul!

Kelly és a szexi dög 2018.02.01. 09:23:07

mire ment vele? Katinka nem békül...

Pankotai Balázs 2018.02.01. 10:06:14

@B55:
Köszönöm, hogy leírtad mindezeket, érezni, hogy sokat tudsz a körülményekről!
Azt nem írtam a cikkben sehol, hogy szegény üldözött Tusup.
Hogy méltán rászolgált az utálatra? Lehet, sőt valószínű. De éppen ezért a stílusért kért most bocsánatot.

Pankotai Balázs 2018.02.01. 10:10:43

@panamcat:
Pontosan erre mondtam, hogy nem szeretnék vele foglalkozni: személyiségzavarokat diagnosztizálni a fotelből. Nem vagyok klinikus, és ha az lennék, sem lenne fair, főleg nem professzionális.
Az természetesen szíved joga, hogy a gesztusát manipulatívnak lásd, ebben például nem értünk egyet. Hogy a magyar nyelven felszólalásban volt hatásvadászat, az valószínű.

2018.02.01. 10:55:53

@Pankotai Balázs: London óta követem különösen Katinka működését , igyekeztem hozzá olvasni. A hazai úszósport jövője is érdekes vonulat nem választható szét élesen egyik sem. Nehéz objektív lenni , dave salo amerika egyik legismertebb edzője , Katinka saját elmondása szerint angolul se tudott nagyon anno. Ez nem volt jó kombó ahogy ma mondják . Salo számára nem akkora ász , akivel még bEszélni sem tudott. Ekkor jött a képbe tusup. Salo elég megalázó megjegyzése sokat lökött a helyzeten , ez tipikisan majd én megmutatom effektus. Tusup vszeg abban mindenképp ügyes volt kihasználta a Katinka hangulatát és fanatizálni tudta. Ugyanakkor folyamatosan terrorizálta is , fulladj meg mondta gyakran. Pass Ferenc Katinka korábbi edzője volt akit láthatóan tisztel továbbra is , ami megfelelő magatartás Katinka részéről , hiszen ő tudja amit amúgy mindenki , nagyon sok munka vkit tanítíni , felépíteni.

2018.02.01. 11:02:36

@Pankotai Balázs: azért a magyar úszósport nem a legalja , sőt sztem a világ élvonalába tartozik. Számtalan olimpiai és egyéb éRem bizonyítja ezt. Vki jön amerikából és elkezd beszólogatni mindenkinek nem túl szerencsés. Tusup semmit nem tett annak érdekében , hogy elfogadják , hogy ne adj isten megszeressék. Az iron aqaticsben kialakult helyzet Katinkának köszönhető , az ő neve volt a húzó erő .

Attilajukkaja 2018.02.01. 12:17:27

Korrekt cikk! Én drukkolok Katinkának és Shane-nek.
Szerintem sokan nem szimpatizálnak az edzővel, amihez a most mesterségesen felizzított Amerika- és idegenellenesség is hozzájárult. Shane-nek tényleg időre volt szüksége, hogy beletanuljon a számára idegen szokásokba és emberi, üzleti viszonyokba. De láthatóan sokat fejlődött. Bár sok olyan vezető szakember lenne a magyarok között is, akik képesek belátni a hibáikat és elnézést kérni értük!
Az aranyakat természetesen Katinka nyerte, de csak azután, hogy Shane elkezdett foglalkozni vele. Az alapozás biztosan jó volt, de amíg ők ketten nem álltak össze, addig Katinka max a dobogói jutott el vagy addig sem. Kettőjük munkájából születtek aztán azok az eredmények, amelyek Magyarországnak is hírnevet szereztek. Ezt sem kellene elfelejteni.

bazalt 2018.02.01. 12:37:58

Erről az egészről a Holly Johnson - Americanos c. dal jut eszembe, ill. annak egy kis része:

"They know how to advertise
Sell you anything at any price"

Pontosan ez történt a szívszakasztó meakulpázásnál is. Tusup, miután rájött hogy az üvöltözés már nem működik, bepróbálkozott egy kis érzelmi zsarolással. De úgy tűnik, Tusupné erre sem volt már vevő. Miután nagymellénnyel szanaszéjjel szívattak mindenkit akit értek, most ők szívnak. Too bad.

Attilajukkaja 2018.02.01. 13:03:48

@bazalt:
"Miután nagymellénnyel szanaszéjjel szívattak mindenkit akit értek, most ők szívnak. "
Engem nem szívattak szanaszét, hanem büszkévé tettek az eredményeikkel. És a végén az ellendrukkerek szívnak majd leginkább, mert Katináék simán dobbantanak innen, mint sok-sok ezer más magyar is teszi.

rnz 2018.02.01. 13:04:18

Katinkának drukkolok. De csak neki és neki is azért, hogy végre kizárólag arra koncentrálhasson, amiben fenomenális: Az úszásra.
A gondok ott kezdődtek, amikor beszálltak a (sport)politikába is, számomra egészen nyilvánvalóan nem Katinka kezdeményezésére. Mostranra érett meg a történet, ami könnyen lehet hogy akár a karriert is derékba törheti.

rnz 2018.02.01. 13:05:37

@Attilajukkaja: Jelen pillanatban nagyon nem úgy áll a dolog, hogy bármit is csinálnak a jövőben _közösen_. Legyen az dobbantás, siker, vagy bármi más.

Attilajukkaja 2018.02.01. 13:15:49

@rnz:
Meglátjuk! Én semmiképp sem tartozom az ellendrukkerek táborába. Mert szerintem ők ketten alkotnak egy ütős csapatot. :o)

bazalt 2018.02.01. 14:05:30

@Attilajukkaja: Mondom "akit értek". Értelemszerűen nem rólad volt szó, hanem akiket a fideszmaffia hathatós támogatásával lekaraktergyilkoltak.

Attilajukkaja 2018.02.01. 14:22:48

@bazalt:
"Értelemszerűen nem rólad volt szó, hanem akiket a fideszmaffia hathatós támogatásával lekaraktergyilkoltak"
Ezt úgy is lehet értelmezni, hogy engem nem értek el. De persze mostanra már értem, kikre gondolsz. :o)
De miért gondolod, hogy a fideszmaffia hathatós támogatására volt szükségük ahhoz, hogy leléptessenek néhány embert az Úszószövetségből?

inteligencs elenzeki 2018.02.01. 14:59:02

Simán elhiszem, hogy Tusup őszintén szipogott a beszéd közben. Ha elveszíti Katinkát, mindent elveszít, karriert egzisztenciát.
Azért én megnyugtatásképpen megveregetném a vállát, bíztatva, lehet még folytatás, annyi tehetség van, kezdjen el egy új tehetséggel foglalkozni.
Ja, hogy a siker csak Katinkával volt biztosított ?
Akkor talán meg kellett volna becsülni.

Attilajukkaja 2018.02.01. 15:06:34

@Comte de Gippaud:
"Ja, hogy a siker csak Katinkával volt biztosított ? "
Ahogy Katinkának is csak vele. :o)

"Akkor talán meg kellett volna becsülni."
Honnan tudod, hogy mi volt köztük a gond? Talán Tusupot is meg kellene becsülni.

bazalt 2018.02.01. 15:08:16

@Attilajukkaja: Először is, a fidesznek régóta bögyében volt Gyárfás Napkelte Tamás, de soha nem találtak rajta igazán fogást a kirúgásához. Aztán jön Tusupné a pszichopata férjével, hopp, máris ki lehetett vágni, és berakni a helyére egy dilettáns csinovnyikot. Akit aztán pár hónap után ki kellett vágni mert annyira gáz volt. Most van valaki aki talán még ért is hozzá, kérdés hogy Gyárfás nemzetközi kapcsolatrendszerét (aminek azért sokat köszönhetünk) hogy fogja tudni pótolni. És mindeközben a Tusup família szépen kapta a júdáspénzt: pl. a frissen felújított Dagályt kompletten lestipistopizták nekik. Azelőtt meg olyan nímandokat penderítettek ki az uszodából miattuk mint pl. Darnyi, holott Tusup szuperedző eddig mindösszesen annyit tudott felmutatni hogy a megfelelő időben a megfelelő nőt döngette. Természetesen lehet hogy ezek véletlen egybeesések, de egy ideje nem hiszek az ilyen véletlenekben - különösen ha politika is van benne.

Attilajukkaja 2018.02.01. 15:19:46

@bazalt:
"a fidesznek régóta bögyében volt Gyárfás Napkelte Tamás, de soha nem találtak rajta igazán fogást a kirúgásához."
Ezt nem tudtam. És őszintén aggódom a Fideszért, ha egy Katinka-Shane duóra van szüksége ahhoz, hogy bárkit is félreállítson az útjából. Nem erről ismert ez a párt/kormány.

"Aztán jön Tusupné a pszichopata férjével, hopp, máris ki lehetett vágni, és berakni a helyére egy dilettáns csinovnyikot."
A dilettáns csinovnyikkal egyetértek. És kívánom a magyar sportnak, hogy legyen még több olyan "pszichopata" vezető edzője, mint Shane Tusup.

"Most van valaki aki talán még ért is hozzá, kérdés hogy Gyárfás nemzetközi kapcsolatrendszerét (aminek azért sokat köszönhetünk) hogy fogja tudni pótolni."
Én is drukkolok Wladárnak. :o9

"És mindeközben a Tusup família szépen kapta a júdáspénzt: pl. a frissen felújított Dagályt kompletten lestipistopizták nekik."
Az tényleg nem volt egy szép húzás!

"Tusup szuperedző eddig mindösszesen annyit tudott felmutatni hogy a megfelelő időben a megfelelő nőt döngette. "
Ja, hogy az a pár tucat arany érem csak karácsonyfadísz? :o))))

"egy ideje nem hiszek az ilyen véletlenekben - különösen ha politika is van benne."
Nyilván nem volt véletlen, de abban sem vagyok biztos, hogy szimpla pártpolitika lett volna. Talán Katinka és Shane ügyesen meglovagolták a kormány korrupciós óriáshullámait.

Pankotai Balázs 2018.02.01. 15:32:41

@bazalt:
Büszke vagyok a kulturált, szakmai alapon folyó eszmecserére, amely a blogomon zajlik.
Különösen a legutóbbi hozzászólásod szembe megy ezzel.
Nem eszközöm a kimoderálás, így arra kérlek, finomíts a stílusodon!
Köszönöm!

smartdrive 2018.02.01. 15:42:44

pld. hogy nem tud rendesen felöltözni

István Magyari 2018.02.01. 15:57:07

"a vezetőknek sokszor nehéz kimutatni valódi érzéseiket" Ezen jót nevettem. Bekaphatja az összes vezető.

Attilajukkaja 2018.02.01. 16:07:28

@István Magyari:
"Bekaphatja az összes vezető."
Létezik olyan, hogy menedzser-betegség, ami egy krónikus stressz fennállását jelenti. Ilyenkor a vezető -
ahogyan a cikk is írja, - gyakran eltitkolja a belső feszültségeit, érzelmeit. Ebbe simán bele is lehet halni, akár úszóedző valaki, akár egy kisvállalkozó pénzügyi előadó. Ezen persze lehet jókat nevetni, .. de minek?

bazalt 2018.02.01. 16:19:11

@Attilajukkaja: "Ja, hogy az a pár tucat arany érem"
Azt nem Tusup nyerte. Eddig edzőként _egyetlen_ sportolót tudott felmutatni aki vitte valamire, és hogy-hogynem, ez a sportoló pont a felesége. Van egy rakás másik edző (magyarok), akiknek egyrészt több tanítványa is ért el valamit világszinten, másrészt nem kellett lefeküdniük velük emiatt. Szóval ha Tusup majd valaki mást is fel tud mutatni (olyat akivel csak a medencénél van együtt, az ágyban nem), akkor valamennyire hihető lesz hogy edzőnek is jó és nem csak orbitális mázlija volt.

"Talán Katinka és Shane ügyesen meglovagolták a kormány korrupciós óriáshullámait."
Valahogy úgy. Egy win-win szitu: Tusupék kapnak mindenféle támogatást a bizniszükhöz, cserébe megteszik amit tenniük kell. Ők jól járnak, a fidesz is, az úszószövi meg majdcsak összeszedi magát előbb-utóbb. Remélem a mostani vezetéssel már inkább előbb mint utóbb.

bazalt 2018.02.01. 16:32:14

@Pankotai Balázs: Igyekszem finomítani, de nagyon pipa vagyok azon, ahogy egyesek ennyire ajnározzák ezt a s****et, akinek az eddigi eredményei csak arról szólnak hogy ügyesen/szerencsésen választott nőt magának, cserébe széttúrta a magyar úszósportot és elérte hogy az addigi - természetesen nem hibátlan, de azért sok szép eredményt elért - vezetést lecseréljék egy dilettáns csinovnyikra. Még az a szerencse hogy eléggé dilettáns volt ahhoz hogy időben megszabaduljanak tőle, de egyébként simán beszánthatta volna az egész szövit. Aláírom amit a Shane-Hosszú páros elért, de két ember (sőt, igazából egy) nem állítható pariba egy, alapvetően azért jól működő szövetség által kitermelt sok-sok világszínvonalú bajnokkal. És itt a hangsúly a "sok-sok"-on van, azt mutatja hogy agresszív primadonna nélkül is tudnak szép eredményeket produkálni. És remélhetőleg fognak is még.

Attilajukkaja 2018.02.01. 16:35:18

@bazalt:
"Azt nem Tusup nyerte."
Persze, hogy nem, hanem a Katinka-Shane páros.

"Eddig edzőként _egyetlen_ sportolót tudott felmutatni aki vitte valamire"
Ahogy az a sportoló is csak vele tudott felmutatni világszínvonalú eredményeket. :o)

"Van egy rakás másik edző (magyarok), akiknek egyrészt több tanítványa is ért el valamit világszinten, másrészt nem kellett lefeküdniük velük emiatt."
A szerelmi szálakat nem kívánom boncolgatni, mert nem tartom idevalónak. Magánügy. Viszont kíváncsi lennék akár egy magyar edzőre is, aki Shane-hez hasonlítható eredményeket ért el bármelyik magyar úszóval.

" Szóval ha Tusup majd valaki mást is fel tud mutatni (olyat akivel csak a medencénél van együtt, az ágyban nem), akkor valamennyire hihető lesz hogy edzőnek is jó "
Úgy legyen! :o)

"Tusupék kapnak mindenféle támogatást a bizniszükhöz, cserébe megteszik amit tenniük kell."
A kérdés, hogy tényleg Orbán megrendelésére tették-e azt, amit tettek. Vagy csak egy jó üzletet kötöttek?

"Ők jól járnak, a fidesz is, az úszószövi meg majdcsak összeszedi magát előbb-utóbb. Remélem a mostani vezetéssel már inkább előbb mint utóbb."
Én is drukkolok at Úszószövetségnek. És Katinkáéknak is.

Attilajukkaja 2018.02.01. 16:43:02

@bazalt:
"két ember (sőt, igazából egy) nem állítható pariba egy, alapvetően azért jól működő szövetség által kitermelt sok-sok világszínvonalú bajnokkal"
Ez a nagyszerű szövetség egyre kevesebb bajnokot tudott produkálni. Shane meg sorozatban produkálta Katinkával az aranyakat. Nem akarom itt piedesztálra emelni Shane-t, nem célom, de ne próbáljuk már leszűkíteni az érdemeit arra, hogy mikor kivel "döngetett". Ez nevetséges! Miért nem vagy képes elismerni a páros eredményeit is?

bazalt 2018.02.01. 16:53:53

@Attilajukkaja: "A szerelmi szálakat nem kívánom boncolgatni, mert nem tartom idevalónak. Magánügy. "
Normál esetben az is. Itt viszont még az index is megírta annó, hogy sok évvel Tusup előtt megmondta a Kiss László (egy példa magyar edzőre!) Hosszúnak hogy le kéne fogynia, stb. Akkor nem fogadta meg. Aztán összejött ezzel a BÍÍÍÍÍÍPpel, tőle megfogadta, és hogy-hogynem elkezdtek jönni az eredmények.

"Viszont kíváncsi lennék akár egy magyar edzőre is"
Igazán sajnálatos hogy ennyire nem ismered azokat az edzőket, akiknek pl. Darnyi, Egerszegi, Cseh Laci, stb. köszönhető. Bár tény hogy ők nem haknizták körbe a pénzdíjas versenyeket. Én viszont arra lennék kíváncsi, hogy Tusup valaha is elér valamit bárki mással, vagy egyslágeres marad mint a Lou Bega.

"Vagy csak egy jó üzletet kötöttek?"
Valószínűleg ez történt. Ahogy mondtam feljebb: win-win. Nekik. Másoknak meg lose, de az mindkét társaságot csak pr-szinten érdekelte eddig.

"Én is drukkolok at Úszószövetségnek. És Katinkáéknak is."
Én csak a szövinek. Ugyanis abba elméletileg Hosszú és Tusup is beletartozik. Ha meg nem akarnak beletartozni hát good riddance. Versenyzők jönnek-mennek de a szövi marad.

bazalt 2018.02.01. 16:58:04

@Attilajukkaja: "egyre kevesebb bajnokot" vs. "Shane meg sorozatban produkálta Katinkával"
Lefordítva: Shane 1 azaz EGY bajnokot tudott eddig produkálni, olyasvalakit aki más edző mellett is bajnok lehetett volna. Mert voltak, vannak és lesznek is Tusuphoz hasonló - sőt jobb - kvalitású edzők nálunk, akik nem csak annak köszönhetik a sikerüket hogy jókor, jó nővel jönnek össze.

Attilajukkaja 2018.02.01. 17:08:38

@bazalt:
"Shane 1 azaz EGY bajnokot tudott eddig produkálni, olyasvalakit aki más edző mellett is bajnok lehetett volna."
De nem volt az. Pedig voltak rá próbálkozások, de csak Shane mellett sikerült neki. Nem bajnok lett, hanem szuperbajnok.
Shane viszont még fiatal, más tanítványai is sikeresek lehetnek a jövőben. Igaz, Egerszegi vagy Hosszú nem születik minden nap. :o)

"Mert voltak, vannak és lesznek is Tusuphoz hasonló - sőt jobb - kvalitású edzők nálunk"
Én is remélem. Alig várom a megjelenésüket.

"akik nem csak annak köszönhetik a sikerüket hogy jókor, jó nővel jönnek össze."
Szerintem lassan leszállhatnál erről a kefélős kőrhintáról, mert kezd unalmassá válni a szexmániád. Nem tudom, miért utálod ennyire Tusuppot, de nem vagy te féltékeny rá?

Attilajukkaja 2018.02.01. 17:17:59

@bazalt:
" sok évvel Tusup előtt megmondta a Kiss László (egy példa magyar edzőre!) Hosszúnak hogy le kéne fogynia, stb. Akkor nem fogadta meg. Aztán összejött ezzel a BÍÍÍÍÍÍPpel, tőle megfogadta, és hogy-hogynem elkezdtek jönni az eredmények."
Ez is lehet egy magyarázat. A motivációk kifürkészhetetlenek. :o)
A lényeg, hogy ami Kissnek nem jött össze, az Tusupnak sikerült.

"Igazán sajnálatos hogy ennyire nem ismered azokat az edzőket, akiknek pl. Darnyi, Egerszegi, Cseh Laci, stb. köszönhető."
Nem vitatom az eredményeiket. De szuperbajnokot egyiknek sem sikerült kinevelnie. Persze, ha úgy vesszük, Krisztinából is lehetett volna valami ilyesmi, ha egy akkori Tusup menedzseli.

"Én viszont arra lennék kíváncsi, hogy Tusup valaha is elér valamit bárki mással, vagy egyslágeres marad mint a Lou Bega."
Erre én is kíváncsi vagyok!

"Ahogy mondtam feljebb: win-win. Nekik. Másoknak meg lose, de az mindkét társaságot csak pr-szinten érdekelte eddig."
Ja. Ez nekem sem túl szimpatikus.

"Én csak a szövinek."
Én meg mindenkinek, aki segít fenntartani az Úszószövetség eredményes munkáját.

Pankotai Balázs 2018.02.01. 17:26:12

Nézzétek, én nem értek a sporthoz különösebben, de azt nehéz elvitatni, hogy egyszer csak egy edző-versenyző páros elkezdi ontani az aranyérmeket, és meg sem áll.
Az egész írással arra akartam felhívni a figyelmet, hogy ez a csávó, aki annyi emberrel, köztük sok jó szakemberrel összerúgta a port, most ráeszmélt, hogy ez a viselkedés nem helyes. Igen, bizonyára nélkülözhetetlen volt ehhez az a fejbekólintás, hogy a felesége/tanítványa/üzlettársa ilyen látványosan ultimátumot adott neki, de akkor is: megtette, bocsánatot kért, hitet tett a változás mellett. Számomra hitelesen.
Ez az, amit oly sok vezető nem_tud_megtenni, akkor sem, amikor pedig már tarthatatlan a helyzete. Olyankor is csak tagad, hárít, magyarázkodik, hazudozik. Ez a fickó meg, akinek az egója alig fért be az uszodakapun, sutba dobta a büszkeségét és elmondta, hogy nem frankó, amit művel.
Ha azt mondjátok, ezek egyelőre csak szavak, igazatok van. De őszinte szavak. És sokan idáig sem jutnak el.

Attilajukkaja 2018.02.01. 17:34:04

@Pankotai Balázs:
"Ez az, amit oly sok vezető nem_tud_megtenni, akkor sem, amikor pedig már tarthatatlan a helyzete. "
Bocsi, hogy megint én írok, de nekem is ez volt Tusup üzenetének lényege.
Sok magyar politikus, vezető követhetné a példáját, ... de úgysem teszik. Nálunk más a kommunikációs kultúra. Más a kultúra, .. a kultúrátlanság. :o)
Köszi a lehetőséget a vitára. Úgy érzem, itt és most lenne ideje befejezni azt.

Duplaxiii 2018.02.01. 17:57:09

Én minden esetben melletük álltam ki, sok vitában vettem részt miattuk.
Most azonban már zavar ez az egész.
Nem értem, miért gondolja sok ember, hogy mások privát életébe bele kell szólniuk, bele kell látniuk?
A pszotoló is így kezdi:
"Sokunkat foglalkoztatott..."
Egy büdös nag fszt!
Sok agyhalott barmot foglalkoztatott, a bulvárt foglalkoztatta és a rengeteg sérült, a saját sikertelenségét, keserűségét palástólót foglalkoztatta a két ember másra nem tartozó gondja.
Ez nem az úszásról, a sikerekről szól, már nem is gyárfásról meg a belterjes és elvult úszóvilágunkról, hanem egy nő és férje magánéletéről, hogy ki mit tett, most mi lesz és a többi.
ST viselkedése, mondatai sem azért fontos ennyi lénynek, mert az esetleg példaértékű lehet vagy a másik tábornak csak számító hazugság, hanem csöpögő nyállal várják, horgy történjen már valami!
És ezt a média és a netes közösség még gerjeszti is.
meglepően sokáig nem volt már itt a blog.hu-n Hosszú ellenes bloggerhadjárat.
Ha valakit érdekel, irány a privát Facebook vonaluk.
Hozzátenni tudunk? nem! Segíteni? Nem!
Kártokozni? IGEN!
Tehát mi a cél...?

2018.02.01. 18:31:33

@Duplaxiii: elég karakteres a véleményed finoman kifejezve. Amúgy meg sztem nincs igazad. Ami otthon zajlik közöttük valóban magánügy , viszont ami azon túl nem egészen! Minden tisztelet mellett nagyon nem mindegy hova folyik a közpénz, mi történik a szövetségben, mennyire lesz jövője az uszósportnak. Ha tetszik ha nem ezeknek Katinkáék is részesei , bizony beleálltak dolgokba , ill orbán most épp akadémiát épít Katinkának Csillebércet letarolva. Az arénát ingyen kapják miközben más szinze be se teheti a lábát. Szóval ez nem magánügy.

Lady.Bird 2018.02.01. 19:25:08

Kíváncsi vagyok, Hosszú Katinka mikor fog legközelebb versenyezni, és ott milyen eredményt ér el. Az az ember érzése, hogy komoly "pszichológiai" dopping volt neki a férje jelenléte, edzésmódszere (egy időben MINDENT megnyert, ahol elindult). És van egy olyan hátsó gondolat valahol nagyon mélyen, hogy lehet, hogy nem csak pszichológiai dopping van Tusup birtokában - és anélkül már nem fog menni a mindent nyerő sorozat.

Lógás Hugó 2018.02.01. 22:25:22

Én még annyit tennék hozzá, hogy még egy átlagos foglalkozású házaspárnál is bele van kódolva a válás vagy összeveszés ha egy munkahelyen dolgoznak....
Miről beszélnek, mit mesélnek egymásnak.... hogyan telt a napod...stb...
Amúgy én úgy érzem hogy ez a bocsánatkérés Katinkának szólt, nem az országnak....

2018.02.02. 06:35:29

@B55: így van, ez egy előadás volt, amit az amerikai médiában naponta láthatunk. Jerry Springer, Dr. Phil vagy Oprah showműsoraiban van rengeteg műkönny, elcsukló hangok, műdráma, álhiszti.
Tusup nyilván érzi, hogy neki lezárul a karrierje azzal, hogy Katinka eltávolodik tőle. Ő egy nagy nulla Katinka nélkül, ezért kettejük közül neki az érdeke ennek a kapcsolatnak a fenntartása.

"magyarul mondta el beszédét, még bele lehetne látni taktikázást, hatásvadászatot, vagy épp diplomáciát. Elcsukló hangjába, könnybe lábadó szemébe már aligha." - az egész egy másodpercre megtervezett színház volt. Akit egy manipulatív, nárcisztikus, szocipata ember így meg tud vezetni, az nem pszichiáter.

2018.02.02. 06:37:16

@karandash: akit egy ilyen manipulatív nárcisztikus, szociopata ember meg tud vezetni, az egy elég együgyű ember, nulla emberismerettel. Ehhez se pszichológusnak, se pszichiáternek nem kell lenni.

2018.02.02. 06:42:08

@Attilajukkaja: Katinka valószínűleg Tusupon keresztül részesült a legmodernebb teljesítményfokozó szerekből is. Azt ugye te se gondolod, hogy csak a kettejük közti szerelem repítette Katinkát a csúcsra.

2018.02.02. 07:55:37

@karandash: ezt cáfolták mindig is , és semmilyen tényszerű adat ezt nem támasztja alá . Nyíilván Katinkát is ellenőrizték nem bukott meg soha .

Pankotai Balázs 2018.02.02. 09:41:37

@Duplaxiii:
Nem hiszem, hogy csupa "agyhalott barmot" foglalkoztatott csupán, mi történik velük. Foglalkoztatta a sportbarátokat, a rajongóikat (akiknek táborát igazán tudatosan építette fel a pár), de azokat is, akik egyszerűen csak büszkék voltak egy-egy sikerükre.
Át kellett, hogy jöjjön a cikkemből, hogy nem "kukkolda" jelleggel foglalkoztat a téma, hanem vezetőfejlesztő szempontból találtam érdekesnek, ami történt.

Pankotai Balázs 2018.02.02. 09:48:20

@karandash:
Ez egy kisebbfajta csoda, hogy ilyen jólértesült vagy: nem csak Tusup személyiségzavarairól rendelkezel beható ismeretekkel, de Hosszú doppingolási szokásaival is részletekbe menőkig tisztában vagy! Elismerésem! Ilyen látnoki képességekkel téged főműsoridőben kellene mutogatni! Milyen kár, hogy már megszűnt a Budapest TV!
Pszichiáter nem vagyok, sosem állítottam ilyet. Sőt harmadszor mondom, hogy nem korrekt és nem professzionális "fotelből" diagnosztizálni embereket. Ha hivatalos klinikai minősítés lát napvilágot Tusup általad vélt mentális zavarairól, ígérem, frissítem ezt a blogbejegyzésemet!

Attilajukkaja 2018.02.02. 09:55:49

@Duplaxiii:
"Sok agyhalott barmot foglalkoztatott, a bulvárt foglalkoztatta és a rengeteg sérült, a saját sikertelenségét, keserűségét palástólót foglalkoztatta a két ember másra nem tartozó gondja."
Engem foglalkoztat. Mégpedig azért, mert a magánélet csak akkor nem tartozik másra, ha az nincs kihatással egy olyan ember teljesítményére, aki mostanra már nemzeti büszkeséggé avanzsált Magyarországon és rivaldafényben áll. Márpedig Katinka folyamatosan mondja le a versenyeit, és félő, hogy ez a kis magánéleti hercehurca komoly vesztességet jelent nem csak neki (nekik kettőjüknek), hanem az egész országnak. Ezért értek egyet a cikkel és Pankotai Balázs legutóbbi válaszával is.
Itt nem azt boncolgatjuk, hogy mi történt kettőjük között, csak sajnáljuk az eseményeket és reméljük, hogy ki tudnak békülni, mert ők ketten alkotnak egy nagyon ütős csapatot.

@karandash:
"Katinka valószínűleg Tusupon keresztül részesült a legmodernebb teljesítményfokozó szerekből is."
Nagyon valószínű. Manapság sajnos erről is szól az élsport.

@Lady.Bird:
"komoly "pszichológiai" dopping volt neki a férje jelenléte, edzésmódszere"
Én is így gondolom. Persze nem tudhatom, ... de a lelki dopping mindannyiunknál sokat számít az életben. :o)

Pankotai Balázs 2018.02.02. 09:57:03

@Lady.Bird:
Ez a pszichológiai dopping egy nagyon jó kifejezés, tetszik! Jobb, mint a fanatizálás.

Pankotai Balázs 2018.02.02. 09:58:37

@Lógás Hugó:
Abban egyetértünk, hogy Katinkának IS szólt a mea culpa, vastagon...

2018.02.02. 10:57:03

Ha tetszik ,ha nem Katinka celebbé vált és ebben ő is hibás. Aki ilyen szinten kirakja az életét a médiába annak nem lesz magánélete , ezt tudomásul kell venni . Ahogy pestiesen mondják egy jó ideidig a csapból is ők folytak , ül,áll,fekszik, eszik,iszik , alszik , ágyból ki és be , csókolgatja tusupot és vissza. Kár volt , és meg is van a következménye, ma már bmira terhes neki ez az egész de már nincs mit tenni. Ők rakták ki a hálószobájukat , a fürdőszobájukat ,az ebédlőt . Részesei lettünk az életüknek , nem kellett kukkolni , és nem kellett " agyhalottnak" lenni ehhez , ahogy kedves kommentelő társunk mondja. Sztem mindenki drukkol Katinkának , de attól még nem leszünk hazaárulók ha egy-két dolgot észrevételezünk , esetleg kritikát fogalmazunk meg. Én úgy látom , hogy Katinkának szurkolunk és szorítunk , tusuppal már más helyzet. Sokan érezzük úgy , hogy jó érzékkel kihasználta Katinka által nyújtott lehetőséget és Katinkát magát is. Ő Katinka által lett vki , amúgy még mindig dave salo táskáját vinné utána. Már nem magánügy amit csinálnak , vállalkozásaik vannak, sokan bízták rájuk gyereküket ami nem kis felelősség. Beleálltak vitákba , belső harcokba is , konfrontálódtak többekkel, sajnos ebben tusup élen jár.

Ambiorix 2018.02.02. 12:29:09

Ez most komoly?
Fossuk le mindnyájan a bokánkat a meghatottságtól, amiért a mindenkivel üvöltöző agresszív pszichopata megtanult néhány szót/mondatot magyarul?
Amúgy ismeri a poszter a kutya és a szalonna ontológiai összefüggéséről szóló népi bölcsességet? :)

Attilajukkaja 2018.02.02. 12:51:24

@B55:
Szinte mindenben egyetértek veled, egy dolog kivételével.

" jó érzékkel kihasználta Katinka által nyújtott lehetőséget és Katinkát magát is"
És ez miért baj? Ha úgy vesszük, minden edző "kihasználja" a sportolót, aki egyszer hírnevet hoz neki.
Katinka és Shane véleményem szerint partnerek lettek a sportban, az üzletben és a magánéletben is. Shane kihasználta Katinka adottságait, Katinka pedig Shane segítségét, ami világhírnevet hozott mindkettőjüknek, de főleg Katinkának. Katinka Shane nélkül nem volt képes olyan teljesítményre, mint aztán vele. Akkor most miben is használta ki Shane a feleségét, ami nem szimpatikus a magyaroknak? Ők ketten érték el együtt azokat a fantasztikus eredményeket, ami minket aztán büszkévé tett. Bárcsak több olyan edző lenne, aki így "kihasználja" a tehetségeinket!

2018.02.02. 13:38:45

@Attilajukkaja: nem egészen . Általában kevés kivételtől eltekintve nem készen kapják a versenyzőket az edzők , hanem rengeteg munkával kinevelik a fiatalokat és így jutnak el a csúcsra. Tusup készen kapott egy világbajnokot , mert Katinka akkor már világ és EB bajnok volt. Tusup , már ne haragudj ,de egy senki. Salo segédje volt , mint úszó nulla. Azt mondogatta többek szerint, hogy Katinkát ő teremtette, ami mind emberileg , mind szakmailag elfogadhatatlan. Saloval Katinka nehezen jött ki , bár az ő irányításával világbajnok lett. Azért azt hozzá kell tenni , hogy amit később tusup megengedett magának azt nyilván se Salo sem más nem engedhette meg magának.

Attilajukkaja 2018.02.02. 14:03:52

@B55:
Ez is egy vélemény. :o)
Én úgy tudom, hogy Katinka otthagyta Salót a 2012-es Olimpia után, és csak azt követően lett világbajnok.

2018.02.02. 14:07:18

@Attilajukkaja: 2009 ben Rómában lett világbajnok akkor még Salo volt az edzője. Katinka szimpatikusan nem felejtette el Pass Ferencet korábbi edzőjét , mot köszönhet neki . Talán ez volt az utsó csepp tusuptól amikor őt is megsértette.

Attilajukkaja 2018.02.02. 14:19:39

@B55:
Igaz, Rómában sikerült neki nyernie egy aranyat is! És EB bajnok is lett, de az igazi nagy eredmények csak az Olimpia után indultak be. Az meg, hogy Tusup milyen úszó volt, mára kit érdekel? Jó edző lett belőle, csak kicsit csiszolni kell a modorán és a vérmérsékletén. Mert embereket lépten-nyomon megbántani tényleg nagy hülyeség.
süti beállítások módosítása